ENVIRONMENTAL STEWARDSHIP: HOW TO RECONNECT WITH NATURE

 


Pablo Alonso
Florencia


Luns

Comezamos con diversas dinámicas para romper o xeo, coñecer os nosos nomes e facer equipos. Ë importante saber algo máis do centro de orixe de cada docente. O grupo conecta moi ben. Compañeiros de Italia, España, Finlandia e Chipre acompañaranse esta semana xunto coa nosa profesora Tamara.

Cada participante presenta a súa escola e tamén fai unha breve reflexión sobre a situación e problemática do seu lugar de orixe.

Despois seguimos con diversas actividades de reflexión sobre a importancia da conexión coa natureza, e o equilibrio que debe manter como sistemavivo. Comentamos os efectos en cada un dos nosos lugares de orixe, debido ás ameazas do cambio climático. Sorprendido despois de coñecer o caso dos gatos de Borneo, no que fumigar certos parásitos trouxo consigo unha cadea de desequilibrios.

Martes

Abrimos a sesión mirando fotos de diferentes paisaxes e reflexionando sobre o que nos transmiten e o que sentimos cando as vemos. Todos nos levan a comprobar as ameazas que afectan ao noso medio: deforestación, puperpoboación, sobreexplotación, contaminación, ...

Pero o curso de hoxe ofrécenos esperanza, da man de Tamara. Observamos diferentes exemplos e investigacións que ofrecen solucións ao cambio climático. Para ver un destes exemplos in situ, chega un dos agasallos do día: unha visita a unha horta urbana comunitaria dirixida por Giacomo.

Só na hora e media que dura a visita, explica como creou o xardín, consellos para distribuílo e solucións enxeñosamente baratas para loitar contra a desertización. A horta, por exemplo, está montada enriba dunha pista de atletismo. Aínda se poden ver as liñas que separan as súas rúas. Camiñamos coñecendo as propiedades dos aromáticos, e para rematar cada un recolle as follas para facer o seu propio té coas características escollidas (dixestivas, relaxantes, enerxizantes ...)

Mércores

En parella con Andrea, reflexionamos co noso alumnado sobre como tratar o tema do cambio climático. Facemos unha posta en común. Tamara guíanos sobre aspectos a considerar ou influir. Despois practicamos a interesante técnica da "árbore dos problemas, consecuencias e solucións".

Despois do descanso aprendemos diferentes formas de abordar os ODS (Obxectivos de Desenvolvemento Sostible) dende a educación, con propostas que van desde xogos, tarefas artísticas ou proxectos.

Deixamos pra o día seguinte, tarefa que nos apetece moito: un obradoiro de cultivo de cogomelos.

Xoves

Afondamos no concepto da "pegada de carbono" e despois de calcular cantos planetas consumimos cada un de nós, analimos o nivel de consumo en distintas zonas do mundo.

Ollamos que empresas como Shell, Coca Cola, Nespresso, McDonalds ou Ikea son só algúns dos casos máis notorios de Greenwashing. O greenwashing é a práctica de facer que as marcas parezan máis sostibles do que realmente son: como anunciar que se usan pajitas de cartón sostible, pero que logo non son reciclables. Proclamar que invisten os seus ingresos en reforestar bosques, cando apenas é 0,001 dos seus beneficios, ou promover a reciclaxe de cápsulas cando o proceso a seguir é tan complicado que apenas repercute positivamente.

Des pois do descanso eapéranos un emocionante obradoiro sobe o mundo dos cogumelos. Andrea explícanos as súas milagrosas propiedades e aprendemos a cultivalas cos nosos alumnos ou na casa dun xeito súper sinxelo. Axudan a mellorar o estado das plantas, fertilizan o solo, axudan a absorber graxas ou metais pesados, e mesmo existen estudos avanzados sobre o seu uso medicinal en casos de depresión e algúns tipos de cancro.

Rematamos a sesión de hoxe vendo exemplos interesantes de Permacultura, que engloba conceptos como agricultura, bioconstrución, economía, enerxías renovables ou tratamento natural de augas. Así, ao satisfacer as necesidades do ser humano sen explotar os recursos naturais nin contaminar, a permacultura contribúe aos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible.

Venres

Comezamos cunha chuvia de ideas sobre como por en práctica o movemento sustentable.
Tamara comeza a preparar a aula converténdoa nuin laboratorio, cunha cociña portátil, ollas, batidoras, aceites esenciais ... A partir de recetas ecolóxicas elaboramos crema corporal e bálsamo labial. Voluntarios? Todos poñemos o noso gran de area. Un tempo na neveira e ... xa está listo! Simple, eficaz e fácil de transmitir para todo o mundo, tamén nas escolas. Ademais deste agasallo, levamos no peto receitas naturais de exfoliantes, xel para lavar louza ...

Despois deste divertido momento creativo, chega o paso final: entrega de certificados, foto obrigatoria e intercambio para comezar a soñar con futuras asociacións.




Comentarios